• Yo en Sor 2 fotos
  • Bram en Farah
  • Fitness
  • Jordao en Joop biceps
  • Yo en Sor push up
  • Joop en Inge
  • nw9
  • Jordao en Joop
  • senior 3

Groepslessen


Body Shape

Body Shape is een les voor mensen die niet van choreografie houden maar wel graag hun lichaam in shape willen brengen. De les begint met een eenvoudige warming up van 10 minuten. Daarna pakken wij binnen een uur alle spieren aan d.m.v. oefeningen met diverse attributen zoals dumbells, elastieken etc. U traint op krachtuithoudingsvermogen.

Bootcamp in- of outdoor

Dynamische oefeningen op kracht- en uithoudingsvermogen worden achter elkaar 1 minuut uitgevoerd wat zichtbaar is op een grote klok. Tussen de oefeningen door heb je 20 seconden de tijd om door te draaien naar de volgende oefening. In deze functionele les waar kracht en uithoudingsvermogen wordt afgewisseld maken we gebruik van; TRX, kettlebell, medicine ball, kickbag, touwen, T-bar, halters, dumbells, optrekken - resistance bands etc..

Met mooi weer gaan we naar buiten voor op de parkeerplaats en met slechter weer; wind, regen en kou naar binnen.
Beide trainingen zijn hetzelfde.

Trek naar de bootcamp les altijd jouw buiten sportschoenen aan. Binnen trainen we op sokken en buiten op buiten sportschoenen. Zo zit je altijd goed qua schoeisel.

Alle materialen zijn voor de les schoon en worden na de les weer schoon gemaakt.
Met de wissel van de oefeningen kan je eventueel jouw eigen tube desinfectie handgel meenemen naar de sportschool en gebruiken.
Een handdoek gebruiken bij elke oefening is verpicht!



DANCE HITS

Dans eenvoudige moves op de hits uit de top 40 van vroeger en NU!
Funky, salsa, hiphop, merenque, dance etc.. alles komt er in voor.
Werken aan jouw uithoudingsvermogen en calorieën verbranden is in deze les echt een feest!!

Fitness Allround Training

Op een veilige manier maakt de instructeur een afwisselende allround fitness training waarbij alle spiergroepen worden aanpakt met oefeningen op de krachttoestellen en losse oefeningen met gewichten. De uithoudingsvermogen wordt getraind op de cardiotoestellen. Deze les is voor elk niveau. Ook voor mensen met een blessure. Oefeningen worden aangepast waar nodig is.

Jeugd Bootcamp

Zie Bootcamp In- en Outdoor.

Jeugd Fitness tot 19.00

Voor de jeugd van 10 t/m 15 jaar maakt de instructeur een fitness training met uitdagende oefeningen voor het hele lichaam. Tijdens de training let de instructeur op de lichaamshouding en uitvoering van de oefening.


Kickboksen

Een conditietraining waarbij stoot- en traptechnieken worden gebruikt vanuit het (kick)boksen. In deze les heeft u handschoenen en scheenbeschermers nodig. De eerste paar lessen kunt u de handschoenen en scheenbeschermers lenen.

Ouder & Kind Bootcamp

Zie Bootcamp in- en outdoor.

Pilates

Pilates is een trainingsmethode voor het lichaam, die in het begin van de 20e eeuw ontwikkeld is door Joseph Pilates. Het doel is het creëren van een evenwichtig spiersysteem, waarin overbelaste spieren worden ontlast en verwaarloosde spieren weer worden geactiveerd. Op deze manier ontstaat er een groter evenwicht tussen de verschillende spiergroepen.

De training richt zich in eerste instantie op het activeren en trainen van het "powerhouse". Het “powerhouse” wordt gevormd door de diepliggende buikspieren, de bekkenbodemspieren en de stabiliserende rugspieren rond de wervelkolom. Door training van het "powerhouse" ontstaat een "korset" van spieren dat steun en stabiliteit aan de wervelkolom en het bekken geeft. Als dit centrum krachtig is, dan richt zich de wervelkolom vanzelf in haar natuurlijke houding. De wervelschijven duwen niet meer op elkaar, de schouders staan weer boven de heupen en het lijf wordt letterlijk langer. Hierdoor krijgt het lichaam een meer gestroomlijnd uiterlijk.

Pump

Pump is een groepstraining waarbij gebruik wordt gemaakt van een halter met gewichten. Door middel van fitnessoefeningen op muziek worden alle spiergroepen aangepakt. U traint op kracht- en spieruithoudingsvermogen.

Senioren Fit tot 11.30

Vitaal ouder worden? Wie wil dat nu niet?
Op een veilige manier maakt de instructeur een afwisselende training in de fitness waarbij alle spiergroepen worden aanpakt. De krachtoefeningen worden zowel op de krachttoestellen als losse oefeningen uitgevoerd. De uithoudingsvermogen wordt getraind op de cardiotoestellen. Deze les is voor elk niveau. Ook voor mensen met een blessure. Oefeningen kunnen worden aangepast waar nodig is.

Spinning

Het indoor-fietsprogramma is voor iedereen die calorieën wilt verbranden en aan zijn uithoudingsvermogen (longinhoud) wilt werken. Veel zweten, tempo variaties en spetterende muziek zorgen ervoor dat u in een flow komt en niet meer te stoppen bent. Doordat u zelf de weerstand kan bepalen, traint u op uw eigen niveau.

XCO

In deze training wordt kracht en dynamiek gecombineerd met intensieve training voor de buik-, rug-, been- en armspieren. De Xco trainer is een rood metallic gekleurde buis gevuld met grit. Het grit beweegt, bij elke beweging die u maakt, heen en weer van deksel naar deksel. Doordat het grit “doorschiet” aan het begin van de teruggaande beweging, krijgen de spieren en met name het bindweefsel in en rondom de spieren een extra mechanische belasting.

Trainingsmethodes

1. Krachttraining/Spierversterkende oefeningen

Door met weerstand of eigen lichaamsgewicht te trainen wordt u sterker en vergroot u uw spiermassa. Een spiercel is levend en vraagt de gehele dag door energie. Hoe meer spiermassa u heeft hoe meer energie u verbruikt waardoor uw verbranding harder gaat werken. 

2. Conditie/Uithoudingsvermogen

Met fietsen, hardlopen, aerobics etc. vergoot u uw longinhoud (VO2max) zodat u alle dagelijkse bezigheden makkelijker volhoud. De hartslag gaat tijdens deze training omhoog. Hierdoor verbrandt u veel calorieën. 

3. Flexibiliteit

Het trainen van souplesse en lenigheid.

4. Mobiliteit

Bewegingsmogelijkheid vergroten.

5. Balans

Het bewaren van uw evenwicht tijdens bewegingen.

6. Snelheid

Explosief trainen zorgt ervoor  dat u steeds sneller wordt.

7. Sprongkracht

Door de oefeningen springend uit te voeren voelt u uw hartslag omhoog gaan en uw benen zwaarder worden. Met het trainen van de sprongkracht verminderd de verzuring in de benen en kunt u steeds hoger springen.

 
    • Locatie

      Sport & Fitness Leimuiden
       
      Noordeinde 112
      2451 AJ Leimuiden
       
      0172 852365
       
      This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
    • Volg ons